Sunday 6 April 2014

Kekal Bertenaga Dengan ESP


Sempena Promo ESP kita cita pasal ESP la yang memang suma orang dah tahu BEST GiLER!! Bukan saja berkhasiat untuk tubuh tapi amat baik untuk merawat kulit jadi cantik, bersih, muda dan menawan. Bak kata.. memang sangat berkhasiat. 






ESP Shaklee mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) diproses pada kadar suhu yang rendah. Setiap 850g (satu canistar ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya yang mampu memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

  1. Mengandungi 9 Asid Amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. 
  2. Sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda. 
  3. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai kepada penghidap kencing manis.



Tahukah Anda?

Indeks glisemik menempatkan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunya indeks glisemik (G.I.) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I. yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukosa ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang. Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein (ESP) dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.




Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


Khasiat ESP dan Kebaikannya


  • Awek Muda - Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk Hormon - Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones : Fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • Kulit Remaja - Meransang radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal Tenaga - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsonia dan tekanan.
  • Membaiki Pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur. Membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Membaiki Memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan ransangan.


KEPENTINGAN PROTEIN.

  • Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam tubuh, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon. Akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang boleh membawa kepada kematian.


Apa itu Asid Amino?

☻Protein terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut kepada keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

☻Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu. 

☻Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP) dengan memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.



Nak rasa sedapnya ESP dan khasiat daripada kebaikan meh la pm kita. InshaAllah.. sangat puas ati. Tak rugi... satu keluarga boleh nikmati.. bukan setakat badan je sihat tapi makin hari makin lawa.. x pecaya?? Ha.. patut cuba =) mesti jatuh chenta nyer lah.. Dah la murah jimat plak tu.. x caya kan.. kan.. hihihiii


Your Shaklee Independent Distributor

Hanie (ID : 964043)
Tel/SMS/Whatsapp : 012-447271/016-2760983
Blog : cikpirom.blogspot.com
Email : hanis.cutiez@gmail.com




No comments:

Post a Comment