Sunday 27 October 2013

SET HAMIL TRIMESTER 1


SET HAMIL (TRIMESTER I) SHAKLEE





Set J1 = SET HAMIL (TRIMESTER I)
  • Set ini adalah gabungan daripada SET A Kesihatan Optimum dan kalsium. Terdiri dari Vitalea, B-Complex, Vit-C dan  Ostematrix.


VITALEA
Multivitamin dan mineral yang mengandungi 30 nutrisi lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang dengan tambahan zat besi yang sangat penting ketika hamil kerana ia mengandungi bahan utama dalam menghasilkan sel darah merah yang diperlukan untuk mengangkut oksigen kepada janin semasa proses tumbesaran. Vitalea juga dikenali sebagai spirulina dan merupakan multi-vitamin yang paling pantas terlarut dalam air dan tubuh manusia. Zat besi yang terkandung di dalam vitalea dapat membentuk hemoglobin, mengelakkan keletihan.

B-COMPLEX
B Complex Shaklee terdiri dari 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.  Asid folik dan B12 penting dalam pertumbuhan otak, saraf dan tulang belakang bayi dan membantu pembentukan sel-sel darah merah di dalam badan. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian dapat membantu mencegah kecacatan tiub neural. Kekurangan asid folik semasa mengandung boleh mengakibatkan kecacatan tulang belakang pada bayi. B Complex juga merupakan vitamin anti stress dan mengurangkan tekanan.

VITA-C
Merupakan anti-oksidan semulajadi, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan membentuk kolagen bagi membina otot, tulang dan kartilaj bayi. Penting untuk ketahanan tubuh ibu yang mengandung, menyokong kekuatan tulang, gigi dan gusi selain membantu dalam penghadaman zat serta menjadikan kulit lebih cantik.

OSTEMATRIX
Ostematrix Shaklee mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan Vitamin D. Pengambilan ostematrix dapat menguatkan tulang dan pembentukan gigi yang sihat, menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi. Pengambilan magnesium pula membantu masalah sukar tidur dan kekejangan otot, sakit pinggang, lenguh² dan kebas kaki serta tangan.


************************************************************************************************

Shaklee Independent Distributor
Hanie | ID 964043
email : hanis.cutiez@gmail.com
Tel/SMS/Whatssap : 012-4472710 / 016-2760938





No comments:

Post a Comment